Gerard Piqué fa bé

Screenshot2
Senyor@s, estem a l’any 2016, vivim en una societat que gira entorn l’oci i l’entreteniment. Cada dia s’inventen noves formes de satisfer, no ja les necessitats bàsiques, sinó els capritxos i interessos que cada individu adquireix en aquest primer món.

No hauria de ser estrany que un futbolista com en Gerard Piqué, Geri pels amics, consumidor de noves tecnologies, igual que molts altres milions de joves, utilitzi una aplicació de mòbil que el manté en contacte directe amb els seus seguidors d’una forma semblant a com ho fan altres aplicacions que utilitza de fa temps.

Tampoc és casual que el servei principal de l’aplicació sigui precisament de vídeo streaming en directe i que li permeti veure preguntes i comentaris dels espectadors.

Tenint en compte la varietat d’ofertes d’oci que hi ha, el més important per “l’artista” ja sigui d’esport com del món de la literatura o l’actuació és el de no quedar en l’oblit. És molt fàcil passar de ser el centre d’atenció a pertànyer al immens grup de famosos que no tenen cabuda en el dia a dia.

Screenshot

És per això que el gest de Piqué, molt desconegut en el món del futbol, és molt significatiu i interessant. Primer perquè apropa els futbolistes, estrelles mediàtiques al cap i a la fi, als fans, i segon, perquè adapta un oci històric a un públic jove que és qui a la llarga haurà de mantenir-lo.

Ho estem ‘veient’ també amb altres propostes com el cinema, la televisió o la música. Els cinemes, cada cop menys freqüentats, busquen superproduccions i ofertes per no tancar, les cadenes de televisió oferint programes ‘a la carta’,  sèries ‘sota demanda’, serveis de reproducció musical i compra de cançons individuals, tot per Internet. No tenen tanta sort les botigues de productes físics  (tan música com cinema) o els teatres que han hagut d’anar substituint grans obres clàssiques per shows juvenils.

Renovar-se o morir, que diria aquell. Si vols aguantar el pas del temps, seguir connectant el teu servei amb el públic, si o si t’has d’adaptar. Això, ja sigui intencionat o de forma inconscient, és el que està fent en Piqué i, el Papa Francesc, Buenafuente o Kiko Rivera, per posar altres exemples.

Screenshot3

Molts empresaris i personatges públics podrien aprendre molt sobre estratègies de negoci.

Quant a bumoda

Free, Happy and Optimistic
Aquesta entrada s'ha publicat en En el tren i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.