Internet 2018

El futur d’internet d’aquest any passa per les subscripcions. Parlem de les subscripcions com a contingut exclusiu, no com avís o recordatori.

Els primers en implementar les subscripcions van ser diaris digitals i webs amb informació d’actualitat. Primer volien oferir contingut premium als seus fidels lectors de paper que dia a dia anaven perdent. Més tard van enfocar el contingut exclusiu no en informació, que sol ser pública i ràpidament transmesa per xarxes socials, sinó en la opinió d’experts i influencers.

influencers

Actualment estem vivint una nova fase d’aquesta modalitat que ha passat de pàgines especialistes i aplicacions a webs generalistes i conegudes xarxes socials. Les empreses poc a poc s’adonen que el conjunt de seguidors fidels a la seva marca és molt més reduït i minvant que no pas el conjunt total del target al que podrien arribar en aquests nous medis d’informació. Tenint en compte aquest fet i la dificultat de captar i seguir atraient al visitant al seu mitjà ha proporcionat un canvi d’estratègia molt interessant.

Des de l’obertura d’internet hem vist com les empreses han intentat de mil i una maneres fer-se amb nous registres de correus per així oferir els seus productes i serveis als usuaris que no troben directament en mitjans tradicionals. Fins fa ben poc l’estratègia consistia en tenir presencia en internet i competir en els buscadors per així ser més visibles i captar nous clients.

Aquests últims anys les tendències socials han marcat l’evolució de les companyies ha internet passant de webs informatives, a oferir serveis, a millorar-ho amb contingut exclusiu i finalment a abandonar l’espai propi per formar part de les xarxes socials, que és per on es mouen els potencials clients.

YouTube Red / Twitch Prime els referents

youtube-red

Un camí que de bon encert ha iniciat YouTube i que comencen a seguir Facebook, Instagram, Twitter, etc. I és que, en la cerca d’obtenir nous i millors beneficis, la plataforma de vídeo més coneguda des de fa uns anys ha iniciat el servei YouTube Red que a diferencia del contingut free que ha ofert des que es va fundar, aquest és sota subscripció mensual.

De igual manera, Twitch Prime és un model de compte d’usuari en el que per un import mensual aquest pot saltar-se anuncis i recolzar els seus streamers preferits.

Aquesta idea no és nova, ja s’aplicava en paper, subscripcions de tot tipus, fidelitzacions i clients VIP en tot tipus de tendes, fins i tot supermercats. Ara el mateix model es trasllada a les xarxes socials.

Social Media Logotype Background

Si abans tothom volia tenir un aparador al carrer perquè els vianants entressin a la tenda, ara el carrer es diu Facebook, Twitter, Youtube, etc. I ja no només s’hi planta publicitat en aquestes vies, el que volen aquestes multinacionals es que traslladis el teu negoci allí per així obtenir beneficis del teu treball. Ells ofereixen el mitjà de comunicació i tu els teus serveis.

No seria descabellat pensar que al igual que Youtube Red ofereix contingut exclusiu als subscriptors dels canals, Facebook, Instagram o Twitter segueixin el seu camí i acabem tenint també contingut premium en les seves plataformes.

En qualsevol cas, restarem a l’aguait per veure com poden afectar els recents canvis en política de neutralitat d’internet a tots aquests serveis, companyies i consumidors.

Anuncis

Quant a bumoda

Free, Happy and Optimistic
Aquesta entrada ha esta publicada en En el tren. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.